Bringatúra 2011

A cím elég nagyképűen hangzik, inkább csak biciklizgettünk a hétvégén.

Nagyon szeretek kietlen (de aszfaltozott) utakon kerékpározni, élvezni a csöndet, a jó levegőt, megmozgatni a lábaimat (úgyis jót tesz a visszereknek). Minden évben lelkesen készülök rá, aztán mindig megfogadom, hogy soha többé nem ülök biciklire 🙂 Persze nem edzetlenül kellene nekiindulni a túrának, évi egy alkalommal nem tehetek szert megfelelő izomzatra. Sebaj, a lelkesedés töretlen!

2001 óta szervezünk a barátokkal biciklitúrákat, eleinte 9 napon át tartottak, idén már csak 2 nap volt, de az egyiken folyamatosan esett az eső 🙁 Pici gyerekkel is próbáltunk tekerni, de nekünk nem jött be, mert a lányunk mindig elaludt az ülésben és szegény mindig csak “lógott” benne. Utána már úgy szerveztük a túrákat, hogy a gyerekekre vigyázzanak a mamák (micsoda kiváltságos helyzet!). Jövőre talán már a kicsi is elég nagy lesz, hogy hosszabb időre, rövidebb távokra együtt menjünk.

Idén Észak-Magyarország, Zemplén volt a cél, a szállásunk Sátoraljaújhelyen volt. A hegyes-völgyes vidékek mindig csodálattal töltenek el, a táj itt is gyönyörű, de nem azért tudtam benne gyönyörködni, mert egy hegyre feltekertem. Sátoraljaújhelyen kialakítottak egy kalandparkot, bobpályát, libegőt és a libegő segítségével mentünk fel a kilátóig. Onnan csak pár lépcsőfokot kellett megtenni  és elénk tárult a gyönyörű látvány. Sajnos borult volt az ég, tiszta időben biztos nagyon messzire ellátni. A bobozást is kipróbáltuk, de én nagyon félős vagyok, ezért nem száguldottunk lefelé, mindig behúztam a féket. Ennek ellenére jó volt. Még kipróbáltam volna a kalandpályát, de biciklizni is akartunk, ezért azt most kihagytuk.

Az esős napon várromokat néztünk. Regéc és Boldogkőváralja várromjait néztük meg. Azt hittem csak mi vagyunk azok az elvetemültek, akik esőben bóklásznak a várromokon, de tévedtem. Találkoztunk még lelkes emberekkel. Hogy felvidítsuk magunkat  betértünk egy pincébe, ahol remek borokat választhattunk baráti áron. Este meg is kóstoltuk. Aki kedveli az édes borokat, annak ajánlom figyelmébe a Tokaji Fordítást.