Aggtelek – gyerekekkel

Májusban pár napot Aggteleken töltöttünk.  9-en mentünk, ebből 4 gyerek volt. Mi felnőttek nagyon jól ellettünk volna a barlanggal és kirándulásokkal, de a gyerekeknek ez nem lett volna tl vonzó program. Előzetesen megpróbáltam felmérni, mit lehet csinálni a faluban és a környékén, ami kellően izgalmas a gyerekeknek is és mi felnőttek is élvezzük. Nem is olyan egyszerű olyan programokat összeállítani amik lekötik a 6 évest, és a két 4 évest (a negyedik gyerkőc 6 hónapos volt, neki egy volt a fontos, anya a közelben legyen).

A most következő lista természetesen nem teljeskörű, de segíthet, ha valaki Aggtelek környékére készül:

• a Baradla barlangotnem szabad kihagyni. Több hosszúságú, nehézségű barlang túrájuk van, mi 1 órás túrát választottunk, ez pont elég volt a gyerekeknek. A barlangban hűvös van, érdemes meleg pulcsit, hosszú nadrágot vinni.
  • Egy kedves játszótér található a barlanghoz közel, a játékok vörösre pácolt fából készültek, hatalmas méretű hintával, csúszdával, a tisztáson lehet piknikezni, labdázni, fogócskázni. A Jósvafőre vezető főútvonal mellett is van egy hasonló stílusú, kisebb, bekerített játszótér. A retró kedvelőinek ajánlom a turistaházak előtt található fémből készült régi típusú mászókákat. A lányom oda volt teljesen a cicásért.
  • A barlanghoz közel van egy büfé-bazársor, ott lehet enni mindenféle finomságot, a palacsintától kezdve a babgulyáson át a sült halig mindent, egész elfogadható árakon.
  • A pénztárak mellől indul egy túristaút amelyen fel lehet jutni a barlang feletti szikla tetejére és természetesen jóval tovább is, kinek kedve, ereje és ideje alapján. Ha Jósvafőig nem is sétálunk el, de érdemes a szikla tetejére felkapaszkodni, a kilátás nagyon szép. Érdemes kicsit masszívabb cipőben neki vágni a meredeknek, mert a lépcsők sziklákkal váltakoznak.
  •  Jósvafőn található a Hucul-ménes, mi odáig nem jutottunk el, de a patak parton találtunk egy istállót ahol lovagolni lehet. Szerencsénk volt és pár nappal korábban születtek kiscsikók, azokat is meg lehetett nézni. A patakparton pedig a gyerekek levették a cipőt és siklókat kergettek a hideg vízben 🙂
  • Szinpetriben található jelenleg a világ legnagyobb könyve. Érdemes ide is ellátogatni. Itt meglehet nézni egy működő papírmalmot, Guttenberg nyomdát, kőből kirakott óriás szalamandrát, és természetesen magát a hatalmas könyvet, lehet sétálni az erdőben.

Nekünk ennyi fért abba a pár napba, amit Aggteleken töltöttünk, mi is és a gyerekek is élvezték.