Végre ehetünk!

turkey-23435_640Letelt az a bizonyos nehéz két hét, végre elkezdhettünk a krumpli, rizs, hús hármason kívül mást is enni. Na jó, azért a főtt alma, kukorica is nagyon sokat segített, de még ezekkel együtt is nagyon szűk volt a választék. Igen ám, de mi legyen az az étel amivel bővítjük a kínálatot? Egyértelmű volt, hogy mi nem lehet:

 

a tojás és a tej tiltólistás volt már elég régóta, az olajos magvak se kerültek szóba (a napraforgó is olajos mag!) és a gluténtartalmú ételeket is hanyagolnunk kell. Maradtak a zöldségek, gyümölcsök.

 

Ha van gyereked és még emlékszel a hozzátáplálásra akkor előnyben vagy. Szinte szóról szóra, zöldségről zöldségre, gyümölcsről, gyümölcsre úgy zajlik a dolog, annyi különbséggel, hogy nem kell összeturmixolni az ételeket. Az egyes új bevezetésekkel pedig 2-4 napot jó várni és célszerű az újabb ételek adagját emelni, vagyis először egy kisebb adagot adni, majd másnap nagyobbat. Erre azért van szükség, mert amennyiben nem allergiáról, hanem intoleranciáról van szó, a reakció késleltetve jön elő, és lehetséges, hogy egy kisebb adag nem is vált ki semmit.

 

Dietetikus tanácsa alapján a kezdő kis adag a teljes étkezés 1/3-a, és ezt célszerű a nap első felében megenni, hogy az esetleges kedvezőtlen reakció ne az éjszaka közepén jelentkezzen.

 

És most a bevezetett ételek, abban a sorrendben, ahogy mi elkezdtük őket enni:

  • főtt rizs, főtt krumpli, főtt alma, kukorica, só – ez volt az “alap”
  • brokkoli
  • meggy (főzve)
  • sertéshús
  • petrezselyem (petrezselymes krumpli 🙂 )
  • cukkini
  • szilva (főzve)
  • nyers meggy
  • nyers alma
  • babérlevél (a fűszerek nagyon sokat tudnak dobni egy ételen)
  • élesztő
  • majoránna
  • cseresznye, nyersen – megérett a fán
  • zöldborsó passzírozva
  • karalábé
  • őszibarack
  • köles
  • zöldborsó, egyben és nyersen is (segített pucolni)
  • sárgabarack
  • banán
  • sóska
  • ribizli
  • bazsalikom
  • paradicsom nyersen – megette a bokorról 🙂

A lista természetesen folytatódik, de egyenlőre itt tartunk. Látványnak elég szép már, de ez is még csak kb. 25 féle étel, ami nem sok – és nem is túl változatos. Azon vagyunk, hogy a lista minél hamarabb bővüljön, de sajnos miután túl vagyunk egy rozsterhelésen, ami nem hozott kedvező eredményt a glutén tartalmú ételek még legalább egy fél évig csak  pálya szélén figyelnek, a tej, tojás terheléssel meg meg kell várnunk az őszt, csak a zöldségeket, fűszereket lehet bővítgetni.

Szerencsére már ebből a néhány hozzávalóból is lehet jó kis kajákat főzni, bár sokszor nehéz kitalálni mitől lesz ehető az unásig ismert hozzávaló, de az ember lányának csak a fantáziáját kell szabadon engednie. 🙂

 

 

Felmerül az emberben, hogy van ennek az egésznek értelme? Nem lenne egyszerűbb egyszerűen csak újra enni mindent, kivéve a tej, tojás, glutén, olajos magvakat, hiszen még úgyis jócskán van mit elhagyni az étrendől?

Sajnos nem. Pedig mennyivel egyszerűbb és finomabb lenne! Nálunk ennek a fokozatos bevezetésnek köszönhetően derült ki, hogy a kukorica és az alma is gondot okoz. Eddig a többi étellel nem volt gond, (na jó, ha én csokit eszem, a gyerek kiütéses lesz – a szoptatás rejtelmei) remélem nem is lesz.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.